# יט

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1658/63/19/

וזה שאמרו רבותינו ז"ל (מגלה יב.): מפני מה נתחיבו וכו'? מפני שנהנו מסעדה של אותו רשע. כי על־ידי אכילה דסטרא אחרא מתגבר הרוח־חיים שלהם שמשם עקר כחם על ישראל, חס ושלום, וכנ"ל. ועל־כן היתה עקר הישועה על־ידי התענית שגזרו אז שלשה ימים וכו', שעל־ידי־זה שברו תאות אכילה והכניעו הרוח־חיים דסטרא אחרא וכנ"ל, עד שזוכין בפורים שנמשך ומאיר הרוח־חיים דקדשה בשפע גדול ואז האכילה בקדשה, שזהו בחינת סעדת פורים, וכנ"ל:
