# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/1839/62/2/

ועל־כן שעור בית לכל דבר הוא ארבע אמות, כי כל אחד צריך לבנות ביתו בקדשה, שיהיה ביתו בבחינת בית הנבנה בין שמיא לארעא, שלא יהיה חס ושלום, בבחינת בית באוירא דעלמא שהוא מקום החיצונים שהם אוירא דעלמא, כנ"ל. כי עקר בנין הבית הוא כדי להשמר מהם, כי הבית הוא מקום משמר מהחיצונים שמקומן באוירא דעלמא, ובבית נסתרין מהם, כי הבית הוא מקום משמר מהחיצונים ששורים בחוץ שהם בחינת אוירא דעלמא, ועל־כן עקר בנין הבית הוא על־ידי בחינת הד' אלפין הנ"ל בקדשה, שהם בחינת חכמות התורה הקדושה בבחינת "בחכמה יבנה בית" וכו', (משלי כד, ג), כי עקר בנין הבית בחכמה, כמובא בדברי רבנו ז"ל במקום אחר (סימן רסו).

וזה בחינת בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ, כי התחלת התורה בב', כי עקר בנין הבית הוא על־ידי חכמות התורה הקדושה. וזהו "בראשית", כי "ראשית חכמה" (תהלים קיא, י). וזהו בראשית - בי"ת ראשית בחינת "בחכמה יבנה בית". ובית כזה הוא בחינת בית הנבנה בין שמיא לארעא, כנ"ל.

וזהו בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ - בחינת בית הנבנה בחכמה דקאים בין שמיא לארעא, וזהו 'אמר שם' וכו', כי 'אוריתא שמא דקדשא בריך הוא'. ובית הנבנה על־ידי חכמת התורה על־ידי ד' אלפין דקדשה הנ"ל הוא בחינת בית הנבנה בשם ה', ועל־ידי־זה הבית משמר מן החיצונים, שהם בחינת אוירא דעלמא כנ"ל, כי הבית הנבנה בחכמה על־ידי בחינת הד' אלפין הנ"ל, כמבאר במאמר הנ"ל, על־ידי־זה מתקנין ומעלין האלפין הנפולין, ועל־ידי־זה נכנעין הקלפות והכפירות בחינת אוירא דעלמא, כנ"ל.

ועל־כן שעור הבית ארבע אמות, כי ארבע אמות זה בחינת הד' אלפין הנ"ל, כמובא, וצריך שיהיה בהבית ארבע אמות כדי להמשיך בתוכו הד' אלפין הנ"ל, בבחינת "בחכמה יבנה בית" כדי שיהיה בית קים ומשמר וכו', כנ"ל. כדי שלא יהיה, חס ושלום, בבחינת אוירא דעלמא כנ"ל, כי עקר הבית בשביל שמירה מן החיצונים שנאחזים בחוץ בבחינת אוירא דעלמא, כנ"ל:
