# א

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/2561/62/1/

על־פי מה שכתב רבנו הקדוש ז"ל במאמר 'אנכי ה' אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים' (בסימן ד), עין שם היטב, מענין העל את המלכות לשרשה, בבחינת 'זרקא דאזדריקת לאתר דאתנטילת מתמן', כי המלכות היא בחינת רצון, בחינת תמונת אותיות המלבשים בכל הישות, וכל הרצונות מקבלין מרצון אין־סוף שאין בו שום שנוי וכו', וזה בחינת התפשטות הגשמיות בבחינת "והחיות רצוא ושוב" דיקא, כי השם־יתברך רוצה בעבודתנו, כמו שאומרים (בפיוט של יום כפור): ' ו אבית תהלה מגושי עפר' וכו', וכשחוזר מהבטול, אזי הרשימו מאיר לדעת כי ה' הוא האלקים, שזה בחינת ידיעה שלמה וכו', וכל זה על־ידי שמעלין המלכות לשרשה על־ידי ודוי דברים לפני תלמיד־חכם, ועל־ידי תקון כל המדות רעות הבאים מארבעה יסודות וכו', עין שם כל זה היטב, ובסוף סיום הפסוק שזה בחינת 'מבית עבדים' שהם הארבעה יסודות שהם כלם תחת גלגל הירח שמכנה בשם עבד, כמו שאיתא בזהר הקדוש: "הנה ישכיל עבדי" (ישעיה נב, יג) - 'דא סהרא', עין שם בזהר בפרשת וישב (דף קפא:):
