# כא

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/575/63/21/

ועל־כן צריכין בפורים להרבות בצדקה (ארח־חיים, סימן תרצ"ד), בחינת (אסתר ט, כב): "מתנות לאבינים", כי על־ידי צדקה שנותן הנותן להעני המקבל, על־ידי־זה ממלאין פגימת הלבנה, כידוע, כי המקבל הוא בחינת חלון, בחינת (ילקוט־ראובני צדקה א): אספקלריא דלא נהרא מגרמא דלית ליה מגרמה כלום (מראה שאינה מאירה מעצמה שאין לה מעצמה כלום). והמשפיע הצדקה הוא בחינת שמש, בחינת (מלאכי ג, כ): "וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה". ועל־כן על־ידי צדקה זוכין לאמת, כמו שכתב רבנו ז"ל בספר האלף־בית (ספר המדות, אמת אות ט"ו), וכמו שכתוב (משלי יא, יח): "וזרע צדקה שכר אמת". כי זה עקר אור האמת כשמתחברין חמה ולבנה יחד וכנ"ל, שזהו עקר בחינת פורים וכנ"ל, ועל־כן צריכין להרבות בצדקה בפורים, וכנ"ל:
