# א

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/865/62/1/

על־פי מה שכתב רבנו ז"ל במאמר 'חותם בתוך חותם' (סימן כב), עין שם, כי יש בחינת נעשה ונשמע שהם בחינת נגלות ונסתרות, תורה ותפלה, תורת ה' ותורתו. בתחלה היא תורת ה' ואחר־כך נעשית תורתו, וצריך לילך מדרגא לדרגא וכו', כי בכל דרגא יש בחינת נעשה ונשמע גבה יותר וכו', וכו', עין שם כל זה היטב.

עד שבא בראשית נקדת הבריאה, שהיא תחלת האצילות, ושם הנשמע היא בחינת תורת ה' ממש וכו', וכו'. ואחר־כך כשנכלל באין־סוף אז הנעשה הוא תורת ה' והנשמע היא תפלת ה', כי השם־יתברך בעצמו מקים התורה, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (ברכות ו.): 'מנין שהקדוש־ברוך־הוא מניח תפלין? מנין שהקדוש־ברוך־הוא מבקר חולים' וכו'? (סוטה יד.), וכן הקדוש־ברוך־הוא מתפלל, כמו שאמרו רבותינו ז"ל, ואזי כשנכלל באין־סוף, אזי התורה והתפלה היא בחינת תורת ה' ותפלת ה' ממש וכו', עין שם:
