# לא

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/865/63/31/

וזה שנסמך מכירת יוסף למעשה ער ואונן. כי ער ואונן השחיתו זרעם ופגמו בברית ועל־ידי־זה פגמו בעינים כנ"ל, כמו שכתוב (בראשית לח, ז): "ויהי ער בכור יהודה רע בעיני ה'". שזהו ממש בחינת פגם מכירת יוסף כנ"ל. כי יוסף הוא הצדיק בחינת עיני ההשגחה שהם פגמו בו - שפגמו בעיני ההשגחה וגרמו להעלים ההשגחה ולהסתירה בתוך העכו"ם, והמצרים שהם בחינת הסתרת ההשגחה שזהו מכירת וירידת יוסף הצדיק למצרים וכו', וכנ"ל. אך בתקף כחו של יוסף - נתהפך הדבר מרע לטוב, כי שבר טמאת המצרים ועמד בנסיון בתאות נאוף שהוא עקר הנסיון, עקר תקון העינים, וזכה להקרא (בראשית מט, כב): "בן פרת עלי עין", ועל־ידי־זה חזר ונכלל הבריאה באחד בשעת יציאת מצרים שהיה בזכות וכחו של יוסף, כנ"ל:
