# א

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/915/62/1/

על־פי המאמר המתחיל: 'משחרב בית־המקדש' וכו' (סימן כה), עין שם היטב.

והכלל היוצא משם, כי צריך כל אחד להוציא את עצמו מהמדמה ול עלות אל השכל וכו'. ודע שבכל דרגא ודרגא יש שם דמיונות אלו וכשאדם נתק ונעתק מדרגא לדרגא אזי מתגברים הקלפות שבמדרגה ואינם מניחים אותו לכנס וצריך להתגבר לשברם ולהכניעם וכו'. ועקר הכנעתם של אלו הקלפות שמתגברים כשיוצאים מדרגא לדרגא הוא על־ידי גדלת הבורא יתברך שמו. והתגלות גדלת הבורא יתברך הוא על־ידי גונין עלאין שיש בכסף וזהב, כי שם מלבשין גונין עלאין, והם נתגלין על־ידי שנותנין צדקה לעני הגון, על־ידי־זה נתתקן כל ממונו ונתגלין הגונין עלאין שיש שם בהממון, ואזי נתגלה גדלת הבורא יתברך ונכנעין הקלפות שבמדרגה וכו'. כי עקר הגונין אין מאירין אלא ביד איש הישראלי, אבל אצל העכו"ם הם נתעלמים, ובשביל זה הם מתאוין לממון יהודי וכו', עין שם כל זה היטב:
