# ג

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/915/64/3/

ובשביל זה היו כל הצדיקים הקדמונים, שהם אבות העולם, רועי בהמות, כי הם עסקו בתקון חטא אדם הראשון, כידוע, ועל־כן היו רועי בהמות, כדי לחזר ולהמשיך המרעה והשפע להבהמות - לתקן מה שפגם אדם הראשון שנפל לשפע של בהמה והמשיך השפע של בהמה לעצמו וגרם מיתת בהמות וחיות קדם זמנם. ועתה הם מתקנים זאת על־ידי שרעו בהמות וחזרו והמשיכו השפע של הבהמות להבהמות, [וכן מובן בדברי אדמו"ר ז"ל במקום אחר, שעקר כונתם במרעה בהמות היה לברר רוח האדם מרוח הבהמה בבחינת מי "יודע רוח בני האדם" וכו', (עין שם בסימן ס"ג בלקוטי תנינא). הינו לברר שפע של אדם משפע של בהמה, כי זככו עצמן מכל תאוות הבהמיות והחזירו השפעות הבהמות למקומן, ועל־ידי־זה המשיכו לעצמן רק השפע של אדם, זך וטהור בלי פסלת שהם בחינת מץ ותבן כידוע והבן]. ועל־כן נקראים הצדיקים הגדולים 'רועים' - בחינת שבעה רועים, על שם שהחזירו השפע והמרעה של בהמות להבהמות, ולא לקחו לעצמן משפע של בהמות כלום, כי זככו עצמן לגמרי מתאוות הבהמיות וזכו לשפע של אדם, כנ"ל:
