# י

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat1/941/64/10/

ועל־כן צריכין 'תרין סהדין בכל יומא תפלין וברית', ובשבת 'שבת וברית' (תקוני זהר ג:), כי אין עדות פחות משנים. וזה בחינת "שני לוחות העדות", בחינת "שמע" 'וברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד', כי הכל אחד, כי עדות אמת הוא בחינת עדות התורה, שהוא בחינת העדות של קריאת־שמע שמעידין על אמתת מציאותו ויחודו וממשלתו אשר בכל משלה וכנ"ל. וכל זה אי אפשר כי אם על־ידי בחינת חלקת אלפים למאות וכנ"ל, על־כן צריכין שנים דוקא כנ"ל, וזהו בחינת ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד, כי בתחלה אומרים "שמע ישראל ה' אלהינו ה' אחד" ומעידין על יחודו יתברך, אבל עדין אין מעידין כי מלכותו בכל משלה, ואפלו כל מדרגות התחתונות ששם נאחז הסטרא־אחרא והשקר גם שם מושלת מלכותו, ויכולין לגלות האמת גם שם, בבחינת (תהלים פה, יב): "אמת מארץ תצמח", וזה עקר העדות, כי עקר העדות צריכין דיקא במקום שיש הכחשה וכפירה, כי במקום שיודעין האמת אין צריכין עדות, ועל־כן אומרים: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד, דהינו ששם כבוד מלכותו מברך תמיד לעולם ועד אפלו בכל מקומות הרחוקים והנמכים מאד, וזה מגלין על־ידי בחינת חלקת אלפים למאות, שעל־ידי־זה ממשיכין האור למטה, על־ידי כלים וצמצומים נפלאים עד שידעו כל הרחוקים ממנו יתברך.

ועל־כן אנשי יריחו שלא אמרו ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד קראום רבותינו ז"ל (פסחים נה:) שהיו כורכים את שמע, הינו כאלו היו רוצים לכרך הכל ביחד ולא לחלקו כלל. וזהו פגם גדול, כי אז אין יכולין להודיע להרחוקים ממנו יתברך וכנ"ל, כי הסטרא־אחרא 'שארי בחבורא וסים בפרודא', והקדשה להפך, הינו כי הסטרא־אחרא שהוא הנחש והשקר, הם מתחילים בחבור שאומרים שהאור שלמעלה הוא מחבר יחד, ואי אפשר לצמצמו ולחלקו ולהמשיכו למטה, ועל־ידי־זה מסימין בפרוד גמור, כי הוא כפירה גמורה, כי אינם מאמינים שכל החיות שלמטה הכל קשור ומחבר למעלה, וכאלו זה העולם נפרד, חס ושלום, משרשו העליון, אבל הקדשה להפך 'שארי בפרודא' וכו', שמפרידין ומחלקין אלפים למאות ומצמצמין האור, עד שממשיכין ידיעת האמונה הקדושה, שכל העולם הזה הגשמי קשור ומחבר למעלה, 'כי מלכותו בכל משלה' (תהלים קג, יט), וזה עקר שלמות היחוד כשיודעין שכל החיות וההנהגה של כל פרטי הבריאה הכל קשור ומחבר בו יתברך, כי הוא מחיה את כלם. וזהו 'וסים בחבורא', על־כן צריכין שני עדים דיקא, כדי שיהיה להם כח להפריד ולחלק האור שעל־ידי־זה דיקא יכולין להכניע ולבער השקר, ולגלות האמת כנ"ל, כי העדים הם בבחינת 'תלמיד־חכם הנוקם ונוטר' וכו', כי הם נוקמין בהעושה רע, כמו שכתוב (דברים יז, ז): "יד העדים תהיה בו בראשנה". ועל־כן יש להם כח לחלק אלפים למאות, אבל צריכין לזה שנים לפחות, כנ"ל:
