# ח

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/2067/64/8/

ועל־כן אומרים ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד בחשאי (ארח־חיים, סימן סא, סעיף יג), כדי שלא יתגרו בנו החיצונים, כמובא (זהר ויגש רט.), הינו כנ"ל, כי על־ידי ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד - מעלין כל הקדשות הנפולות המנחים במדרגות התחתונות, על־כן אנו מתיראין שמא יתגרו בנו, כי בתחלה אומרים שמע ישראל בקול רם, שהוא בחינת נשמע, כנ"ל, שעל־ידי־זה זוכין לעזות שהוא בחינת קולות ועל־ידי־זה באים לאמונה, כמו שמבאר שם, שזהו בחינת ה' אלקינו ה' אחד, שהוא עקר האמונה הקדושה, וכנ"ל.

אבל אחר־כך אנו רוצין להמשיך את הנשמע לתוך בחינת נעשה, שזהו בחינת פרשיות " ואהבת", "והיה אם שמע" - ששם מדבר מעשית המצות, אבל כשעולין מדרגא לדרגא, דהינו כשעושין מהנשמע נעשה - צריך שיהיה ירידה קדם העליה, והוא בשביל להעלות כל הקדשות הנפולות. וזה בחינת ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד שאומרים בין שמע לואהבת, כדי לברר ולהעלות כל הקדשות הנפולות, וזה בחינת ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד שאומרים בין שמע לואהבת - כדי לברר ולהעלות כל הקדשות הנפולות שהם בחינת ציקי קדרה - להעלות כלם בבחינת ירידה תכלית העליה, ועל־כן אומרים בחשאי כדי שלא יתגרו בנו, כנ"ל:
