# יג

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/2494/63/13/

וזהו בחינת פרשת החדש, שהוא קדוש החדש, שהוא בחינת מלוי הירח, בחינת (ישעיה ל, כו): "והיה אור הלבנה כאור החמה", שהוא בחינת הכנעת מאורי־אש, והתגברות מאורי־אור שהם בחינת אור החמה כמו שמבאר שם בהתורה הנ"ל, כי במזרח החמה זורחת ובמערב שוקעת, ובלילה בעת שקיעת אור החמה - אז התגברות מאורי אש, ועל־כן כתיב במשכן (ישעיה מ, לח): "ואש תהיה לילה בו" - להכניע מאורי האש.

וכשמתגברים, חס ושלום, המאורי אש - זה בחינת מעוט הלבנה ופגימתה, כי הלבנה שליטתה בלילה בעת הסתלקות המאורי־אור. ועל־כן רוצים להתאחז בה, חס ושלום, המאורי־אש ששליטתם בלילה. וצריכין להתגבר להכניע המאורי־אש שלא יוכלו להתאחז בהלבנה שהיא בחינת מלכות, בחינת הבית־המקדש, בחינת אסתר שנקראת על שם ההסתרה, שהיא בחינת פגימת הלבנה בזמן הגלות, כי כל עבודתנו הוא למלאות פגימות הלבנה, דהינו להכניע המאורי־אש ולבטלם מן העולם, ואז יהיה אור הלבנה כאור החמה, שזהו בחינת בנין הבית־המקדש שאז תתמלא פגימת הלבנה, כי אז יבוא משיח בן דוד שמלכותו נמשל ללבנה, כי הכל אחד, כנ"ל.

כי המאורי־אש החריבו את הבית־המקדש שהוא בחינת מלכות דוד, בחינת לבנה, כי הם בחינת פגימת הלבנה. וכשמבטלין המאורי־אש, על־ידי שמשברין כל התאות רעות וכל המדות רעות הנמשכין מארבעה יסודות גשמיים - על־ידי־זה מבטלין פגימת הלבנה, ואז יהיה "אור הלבנה כאור החמה" שהוא בחינת מאורי־אור. ואז ישוב מלכות בית דוד למקומו ויבנה בית־המקדש כבתחלה, כי הכל נתתקן על־ידי התגברות מאורי־אור על מאורי־אש, כנ"ל.

וזה שנסמך פרשת חצות לפרשת החדש, כי על־ידי קימת חצות נכנעין מאורי אש ומתגברין מאורי־או ר שעל־ידי־זה נתתקן הכל, כנ"ל:
