# לו

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/2494/65-2/36/

וזהו: אתה סתר לי וכו', כי דוד המלך, עליו השלום, מלמד אותנו לסמך רק על השם־יתברך, כי אין כח בתפלותינו לבד להנצל בכל יום ובכל עת ובכל רגע ממה שאנו צריכים להנצל בגשמיות ורוחניות, מאחר שהכל בא בהסח הדעת, ובחינת העקרב, רחמנא לצלן אורב עלינו בכל עת ורגע, כמו שכתוב (תהלים י, ט): "יארב במסתר כאריה בסכה יארב לחטוף עני" וכו'. ואיך אפשר לבשר ודם, בפרט חלושי כח שבישראל, שכבר נכשלו הרבה הרבה במה שנכשלו, איך אפשר להם למלט נפשם מכל נשיכותיו בגשמיות ורוחניות הבאים בהסח הדעת פתאם, רחמנא לצלן, על־כן מבקש ואומר: אתה סתר לי - כי רק אתה סתר לי להסתירני מסוד מרעים וכו' הנ"ל, ומצר הנ"ל תצרני. וזהו: רני פלט תסובבני סלה, כי בודאי אני צריך להודות ולרנן לשמך הגדול תמיד על רבוי הפלטות וההצלות הנפלאות - שאתה מפלט ומציל אותי בכל יום ובכל רגע ממש, כי אין בעל הנס מכיר בנסו, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (נדה לא.) על פסוק (תהלים עב, יח־יט): "עשה נפלאות לבדו וברוך שם כבודו לעולם", וכמו שתקנו לנו בשמונה עשרה לומר שלש פעמים בכל יום: 'על נסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובקר וצהרים, הטוב כי לא כלו רחמיך' וכו'. וזהו: רני פלט תסובבני סלה וכנ"ל:
