# מח

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/2494/65-2/48/

וזהו (תהלים קיט, סב): חצות לילה אקום להודות לך על משפטי צדקך, בחינת צדקה ומשפט הנ"ל, שבמשפט עושה צדקה, שזה יהיה בשלמות כשיבוא משיח שיזכה לזה כנ"ל, שעל־ידי־זה תהיה הגאלה השלמה וכנ"ל, וזה זוכין על־ידי קימת חצות - שעל־ידי־זה תבוא קץ הגאלה, כנ"ל. וזהו חצות לילה אקום להודות לך על משפטי צדקך - שבחצות לילה, כשקמים, שעל־ידי־זה מקרבין הגאלה כמו שאמרו רבותינו ז"ל וכנ"ל, אז צריכין להודות לו יתברך על משפטי צדקתו יתברך, מה שהוא יתברך במשפט עושה צדקה, שעל־ידי־זה עקר ההתחזקות - לקוות ולחכות לישועה ולגאלה שלמה בכלליות ובפרטיות בכל עת, וכנ"ל:

שיך לעיל, לאות מ'
