# מט

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/2494/65-2/49/

לענין מה שמובא שם, שלעולם מדה טובה מרבה וכו'. וזהו שאמרו רבותינו ז"ל (פסחים קיז:): "ואעשך לגוי גדול" (בראשית יב, ב) - 'זה שאומרים אלהי אברהם וכו', יכול יהיו חותמין בכלם? תלמוד לומר: והיה ברכה, בך חותמין' וכו', הינו כנ"ל. כי עקר חתימת וגמר הברכה של השלשה אבות - אברהם, יצחק ויעקב, שהם בחינת צדקה ומשפט וכלליות צדקה ומשפט יחד כנ"ל, עקר חתימת הברכה הוא רק מגן אברהם, כי אברהם בחינת צדקה וחסד שבו עקר חתימת וגמר הברכה, כי מדה טובה מרבה לעולם (סוטה יא.), וכנ"ל:
