# טז

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/612/64/16/

ועקר מצות סכה היא הסכך, דהינו שלא לכסות המחצות בתקרה שלמה כמו בית רק לעשות כסוי וסכך העשוי לצל שיש בו חלל ואויר, הינו כי בזה אנו מראין מה שפעלנו בראש־השנה ויום הכפורים להגביר ההבלים דקדשה כל־כך, עד שיעוררו כל העולם בתשובה, בבחינת "יש הבל" וכו', עכשו אנו צריכין לצאת דיקא מהבית שמכסה היטב אל הסכה שיש בה חללים הרבה בהסכך, כדי לשאב דרך שם מהאוירים וההבלים דקדשה של הכסופין טובים - שנמשכו על־ידי התקיעות ועל־ידי רבוי התפלות והצעקות שבאלו הימים הנוראים.

כי בכל השנה צריך שיהיה עקר ישיבתו של האדם בביתו דיקא, כדי להתחבא ולהסתיר עצמו מהבלים דהאי עלמא שמתפשטין באויר, שרבם הם "הבל מעשה תעתעים" (ירמיה י, טו) של רדיפת העולם־הזה. אבל עכשו באלו הימים הנוראים התגברו כל־כך ההבלים דקדשה של ישראל, עד שאנו צריכין דיקא לצאת משם אל הסכה העשויה לצל שאינה מכסה היטב, רק יש בה חללים הרבה בהסכך, כי אנו צריכין עתה דיקא לשאב מההבלים והאוירים קדושים הנמשכין דרך הסכך, כי דרך שם נמשכין רק הבלים קדושים של התקיעות והתפלות ישראל שהם מתגברים באלו הימים כנ"ל.

כי סכה היא בחינת אמא דמסככא על בנין, דהינו שהשכינה מסככת ומגנה עלינו מהבלים דהאי עלמא, שהם הבלים רעים וכסופין רעים - שלא ישלטו עלינו כלל, רק שיהיה נמשכין עלינו דרך נקבי הסכך הבלים דקדשה של התקיעות ותפלות ישראל וכנ"ל:
