# ח

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/612/64/8/

וזה בחינת ראש־השנה, כי בראש־השנה נברא אדם הראשון, שהוא צריך להשלים כל הבריאה שנבראה בשבילו כנ"ל, כמו שכתוב (בראשית ב, ג): "אשר ברא אלקים לעשות", שכל הבריאה שברא השם־יתברך - הכל ברא לעשות, שהאדם יצטרך לעשות ולתקן ולהשלים כל הדברים, כי החטים צריכין לטחן וכו' כנ"ל, ועקר השלמות והתקון של כל המלאכות והאמנות הוא על־ידי אמונה, שהיא שלמות כל הדברים, וזה צריכין בראש־השנה שבו נברא אדם הראשון בשביל זה כנ"ל, על־כן כל העבודה של ראש־השנה הוא להמשיך אמונה בעולם, שעל־ידי־זה עקר התגלות מלכותו יתברך שבזה אנו עוסקין בראש־השנה, כמו שאנו אומרים כמה פעמים: ותמלך אתה ה' לבדך וכו' מלך על כל העולם כלו וכו'. וחותמין בכל הברכות: מלך על כל הארץ וכו', כי עקר ראש־השנה הוא לגלות מלכותו יתברך שהיא בחינת אמונה, כידוע, כי אי אפשר לקבל מלכותו יתברך כי אם על־ידי אמונה, ועל־ידי־זה משלימין כל הבריאה, שעקר שלמותה על־ידי האדם שנברא ביום זה, כנ"ל.

ועל־כן אומרים בראש־השנה: זה היום תחלת מעשיך, אף־על־פי שרב הבריאה נברא בחמשה ימים הראשונים מכ"ה אלול עד ראש־השנה, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (ויקרא רבה כט, א), אך מאחר שבראש־השנה נברא האדם שבשבילו נברא הכל, והוא מתקן ומשלים הכל, על־כן נחשב כאלו כל הבריאה נברא ביום זה. ועל־כן אמרו רבותינו ז"ל (ר"ה י:): 'בתשרי נברא העולם', מחמת שבו נברא האדם שהוא העקר, כי הוא משלים הכל וכנ"ל.

ועקר האמונה אי אפשר לקבל כי אם על־ידי צדיקי הדור שהם שומרי הברית באמת, כי אמונה תלויה בברית (כמו שכתוב בסימן לא הנ"ל), על־כן צריכין לנסע לצדיקי אמת על ראש־השנה. כדי לזכות על ידם לאמונה שלמה, שזה עקר ראש־השנה כנ"ל, כי 'צדיק הוא מאן דנטיר ברית' (זהר וארא כג.):
