# ו

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/725/63/6/

ועקר גלות מצרים שהוא על־ידי פגם הכבוד שנפל להעזי פנים וכו' כנ"ל, נמשך על־ידי פגם תאות אכילה, כמבאר בהתורה הנ"ל. וזהו בחינת מה שאיתא בכל הספרים (פרי־עץ־חיים, חג המצות, פרק א), שגלות מצרים היתה על חטא אדם הראשון, כי חטא אדם הראשון היה בחינת פגם תאות אכילה, כי אכל מהעץ הדעת, ועל־ידי־זה נפל הכבוד להעזי פנים, שמזה נמשך כל מיני מחלקת שבעולם, שכל מי שרוצה לטל את השם והכבוד - נוטל לעצמו, וכל מי שהוא עז פנים ביותר - נוטל לעצמו כבוד ביותר ונעשה מנהיג ומושל על עם דל בחנם.

וזה בחינת (בראשית ד, ח): "ויקם קין אל הבל אחיו ויהרגהו", שזהו המחלקת וההכאה והרציחה הראשונה שהיתה בעולם, שנמשכת על־ידי חטא אדם הראשון, כידוע, כי על־ידי חטא אדם הראשון שהוא בחינת פגם תאות אכילה כנ"ל, על־ידי־זה נפל הכבוד להעזי פנים כנ"ל, עד שנעשה מחלקת בין קין והבל, כי קין רצה לטל לעצמו כל הכבוד, וכל זה היה רק על־ידי עזות, ועל־ידי־זה "ויקם קין וכו' ויהרגהו", כי כל זה היה על־ידי פגם הכבוד שנפל להעזי פנים על־ידי פגם תאות אכילה, שהוא בחינת חטא אדם הראשון, כנ"ל.

וזהו שאמרו רבותינו ז"ל (בראשית רבה כב, ז) שהרגו על התאומה יתרה, כי האשה היא בבחינת חוה "אם כל חי" (בראשית ג, כ), בחינת הכבוד כמבאר בהתורה הנ"ל, על פסוק (שם ב, כב): "ויבן ה' אלקים את הצלע לאשה" וכו' - שהאשה היא בחינת הכבוד, בחינת "אם כל חי", ועל־כן בשביל האשה שהיא בחינת הכבוד, בשביל זה הרג קין את הבל, כי רצה לקח לעצמו כל הכבוד, שהיא בחינת האשה, כנ"ל.

ועל־כן על־ידי חטא אדם הראשון, שהוא בחינת פגם תאות אכילה, על־ידי־זה נמשך גלות מצרים, כי על־ידי־זה נפל הכבוד להעזי פנים שמזה נמשך הגלות, כנ"ל:
