# י

> מקור: https://rabenu.app/books/hoshen-mishpat2/909/62/10/

וזה בחינת (אסתר ט, יט) משלוח מנות איש לרעהו, דהינו שצריך כל אחד לשלח לחברו מהמאכלים של פורים. זה בחינת מה שכתב רבנו ז"ל שם במאמר הנ"ל (באות ט), שמי שזוכה לבחינת התגלות המקיפים הוא צריך להטיב מטובו לאחרים ולגלות הסגלה לעם סגלה, דהינו לדרש ברבים ולגלות לאחרים מה שזכה שנתגלה לו מהארת המקיפים הנ"ל וכו', עין שם.

וזה בחינת משלוח מנות איש לרעהו, כי המאכלים של פורים הם בחינת הארת המקיפים. כי במאכלים דקדשה, שהם בחינת מאכלים של פורים כנ"ל - בהם מתגלין המחין והמקיפים כנ"ל. ועל־כן כל אחד מחיב לשלח לחברו מהמאכלים של פורים משלוח מנות - כדי להטיב מטובו לאחרים. כי המשלוח מנות ששולחין אחד לחברו מהמאכלים של פורים - זה מרמז על המקיפים שזוכין בפורים, שהם מאירין בהמאכלים כנ"ל, שצריך כל אחד לגלות ולהאיר בחברו הארה זו ולהטיב מטובו לאחרים, כנ"ל.

ועל־כן נקרא משלוח מנות - לשון מן, כי הם בחינת מן שהוא דעת, כמובא (סימן נו), בחינת מאכל של צדיקים לעתיד לבא, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (חגיגה יב:): 'למה נקראו שחקים? ששם שוחקין מן לצדיקים לעתיד לבא'. ועקר מאכל הצדיקים לעתיד לבא - זה בחינת השגת המקיפים הנ"ל שיתגלו לעתיד, בבחינת (ברכות יז.): 'צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם', כנ"ל. נמצא, שהמן שהוא מאכל צדיקים לעתיד לבא, הוא בחינת דעת, בחינת מקיפים הנ"ל, וזה בחינת מאכלים של פורים, כנ"ל. וזה בחינת משלוח מנות, כי הם בחינת מן שהוא בחינת מקיפים כנ"ל, ועל־כן צריך כל אחד לשלח לחברו - כדי להטיב מטובו לאחרים כנ"ל, כי על־ידי האכילה מתחברת הנשמה עם הגוף ומאיר המקיף לפנים, כי גוף ונשמה הם בחינת פנימי ומקיף כדלקמן, ועל־כן על־ידי אכילה בקדשה אכילת פורים, על־ידי־זה דיקא מאירים המקיפים כנ"ל, ומאלו המקיפין המתגלין בפורים שהם מלבשים בהמאכלים כנ"ל - שולח כל אחד לחברו משלוח מנות, כנ"ל:
