# יא.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/1309/11/

עקר הכנעת ושבירת כל התאוות, בפרט תאות נאוף שזה העקר שצריך לשבר, העקר הוא על ידי שלמות לשון הקדש, דהינו על ידי רבוי דבורים קדושים, שהם תורה ותפלה ושיחה בינו לבין קונו. ואף על פי שמשיח ומדבר בינו לבין קונו בלשון אשכנז שמדברים בו במדינתנו - הוא גם כן בכלל שלמות לשון הקדש, כי אדרבא, כשמדבר בינו לבין קונו צריך דוקא לדבר בלשון שמדברים בו (כמבאר ב’התבודדות’ אות י”ג). רק העקר שישמר את הלשון לקדש אותו בדבורים קדושים, שזה בחינת שלמות לשון הקדש, ולשמר את הלשון שלא לדבר דבורים רעים, שהם פוגמים את הלשון קדש. ועל ידי קדשת הדבור כנ”ל מכניעין רע הכולל כנ”ל:	(תורה י”ט אות ג’)
