# יא.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/152/11/

יש ענוה שהיא תכלית הגדלות, דהינו שהוא ענו מחמת שהוא יודע שהגדלות מבזה מאד - על כן הוא ענו, כדי להתיקר ולהתכבד; נמצא שהוא ענו בשביל גדלות וכבוד. על כן צריכין להשכיל על דרכיו ולהתרחק מהגדלות בתכלית עד קצה אחרון, כמו שאמרו חכמינו זכרונם לברכה: מאד מאד הוי שפל רוח. כי הגדלות הוא בחינת ‘שבע בתי עבודה זרה’ שעל ידי זה גלו ישראל מארצם, ועל ידי זה עדין לא חזרנו לארצנו, מחמת שרודפים אחר הכבוד על ידי הגדלות:	(תורה י”א אות ז’)
