# יג.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/1784/13/

על ידי צדקה מבטלין כח הנחש שהוא שרש חכמת הטבע, ועל ידי זה ממילא נצולין מחיות רעות הנ”ל שהם חכמי הטבע. ולפעמים אפלו כשמכניעין אותם - עדין הם חוזרים ומטילים איזה ספק ברצון, אם הכל מתנהג על ידי רצונו יתברך לבד; ואז צריכין לחזר ולהרבות בצדקה. כי צדקה מכנעת ומשפלת חכמת הטבע תמיד, ומגלית שהכל מתנהג ברצונו יתברך לבד:	(ח”ב תורה ד’ אות י”א)
