# ד.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/1858/4/

בעתים הללו, שכבר ארך עלינו הגלות, והשם יתברך מצפה בכל עת לשוב אלינו ולחזר לבנות בית מקדשנו, ראוי לנו שלא לעכב חס ושלום בנין בית המקדש, רק להשתדל בבנינו. על כן מאד צריכין לזהר לקום בחצות בכל לילה, ולהיות מתאבל מאד על חרבן בית המקדש; כי אולי בגלגול הראשון היה הוא הגורם שיחרב הבית המקדש, ואפלו אם לאו, אולי הוא מעכב עתה בחטאיו בנין בית המקדש, ונחשב גם כן כאלו גרם להחריבו. ועל זה יבכה ויתאבל מאד בכל לילה בחצות, ועל ידי זה יהיה נחשב כאלו הוא משתדל בבנין בית המקדש. ועל ידי זה יזכה להתקרב אל האמת, דהינו להתקרב לצדיקים ויראים וכשרים אמתיים, שהם עקר הפאר והחן והיפי האמת של העולם. ועל ידי זה יהיו נפתחין עיניו, ויסתכל על עצמו בכל המדות איך הוא אוחז בהם, ולשוב בתשובה על כל המדות רעות, ויזכה לדעת ולהכיר את שמו הגדול יתברך:	(ח”ב תורה ס”ז)
