# לא.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/515/31/

כשמתפלל קדם הדרוש, צריך להתפלל בתחנונים, ויבקש מאת הקדוש ברוך הוא מתנת חנם, ולא יתלה בזכות עצמו כלל, רק יעמד לפני השם יתברך כדל וכרש וידבר תחנונים. וכן אין לאדם לדחק את עצמו על שום דבר בתפלתו, דהינו שיתעקש שהשם יתברך יעשה לו דוקא רצונו, אלא יבקש רחמים ותחנונים, אם יתן לו השם יתברך - יתן, ואם לאו - לאו:	(תורה כ’ אות ה’)
