# לו.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/515/36/

עקר התפלה היא על ידי עזות דקדשה, שצריך להעיז פניו נגד השם יתברך לבקש מלפניו על כל מה שצריך, ואפלו לעשות נסים ונפלאות. כי אי אפשר לעמד להתפלל לפני השם יתברך כי אם על ידי עזות, כי כל חד לפום מה דמשער בלבה את גדלת הבורא יתברך ורואה פחיתותו וגריעותו, איך היה יכול לעמד ולהתפלל לפניו; על כן בשעת התפלה צריך האדם לסלק את הבושה, ויעיז פניו לבקש מהשם יתברך כל מה שצריך כנ”ל. וזה זוכין על ידי עזות דקדשה שיש לו נגד החולקים והמונעים מעבודת השם באמת, שעל ידי זה זוכה לקבל חדושי תורה דקדשה, ולא להפך חס ושלום; ואז זוכה לתפלה בכונה, שעקרה על ידי עזות דקדשה כנ”ל:	(תורה ל’ אות ח’)
