# לז.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/515/37/

עקר התפלה היא בפה דיקא, שצריכין לדבר דבורי התפלה בפה מלא, ואין די במחשבה לבד, ואף על פי שהקדוש ברוך הוא יודע מחשבות; כי הדבור הוא כלי השפע שבהם מקבלים השפע, ולפי הדבור - כן השפע, אם הדבור, הינו כלי השפע, היא בשלמות ובמלואה, אזי יכולים לקבל בהם רב שפע. על כן כל מה שחסר לאדם בגשמיות וברוחניות, צריך להתפלל עליו בדבור פה דיקא, כדי שעל ידי זה ימשך השפע כנ”ל:	(תורה ל”ד אות ג’)
