# ל.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/549/30/

מחמת שאין האמונה בשלמות, על ידי זה רבים נכשלים בטעיות, ועושים את הסבות אמצעיים בינם לבין השם יתברך, הינו שמאמינים בהשם יתברך, אבל מאמינים גם כן באמצעי, ואומרים שצריך לסבות. הינו שמאמינים למשל בהסבה של פרנסה, שהוא המשא ומתן, ואומרים: הסבה של המשא ומתן הוא עקר, כאלו חס ושלום בלא הסבה של המשא ומתן אין יכלת ביד השם יתברך לתן להם פרנסה; ובהסבה של הרפואה, שהוא סמים, עושים מהם עקר, כאלו חס ושלום בלי הסמים אין יכלת ביד השם יתברך לרפא; ואין הדבר כן, כי השם יתברך הוא סבת כל הסבות ועלת כל העלות, ואין צריך לשום סבה. ועסקנו באלו הסבות - צריך להאמין בהשם יתברך לבד, ולא לעשות מהסבות עקר:	(תורה ס”ב אות ו’)
