# נז.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/549/57/

מי שיש לו אמונה - חייו חיים, אבל בלא אמונה חס ושלום - אין לו חיים כלל. כי אין אדם שלא יעברו עליו תלאות רבות והרפתקאות וצרות, כי אדם לעמל ילד; וכשיש לו אמונה, אזי אפלו כשבאים עליו יסורים וצרות חס ושלום - יוכל לנחם את עצמו ולהחיות את עצמו כי השם יתברך ירחם עליו וייטיב אחריתו, והיסורין הם לו לטובה ולכפרה, כי כל מה שעושה השם יתברך הוא בודאי לטובה גדולה; אבל מחקר, שאין לו אמונה, כשבא עליו איזה צרה - אין לו למי לפנות, ואין לו במה להחיות את עצמו ולנחם את עצמו, על כן אין לו שום חיים כלל, מאחר שהולך בלי השם יתברך ובלי השגחה רחמנא לצלן. אבל על ידי אמונה חייו טובים תמיד כנ”ל:	(שיחות הר”ן סימן ל”ב)
