# יג.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/600/13/

כשבא איזהו כבוד חדש להאדם צריך להתירא מאד, כי לפעמים בא לו הכבוד בשביל הסתלקות נפשו חס ושלום. על כן צריך לזהר לקבל הכבוד בקדשה גדולה, בשביל השם יתברך לבד, ולבלי להשתמש עם הכבוד לצרכו ולהנאת עצמו כלל, כדי שלא יזיק לו הכבוד חס ושלום, שלא יקח את נפשו, כי הנפש יקרה מאד, וצריכין לזהר בה לשמרה מאד. וצריכין להתפלל הרבה להשם יתברך שלא יזיק לו הכבוד, שלא תסתלק נפשו על ידי זה חס ושלום. כי הכבוד הוא שרש כל הנפשות, וכשהנפש מסתלקת - היא מסתלקת לתוך הכבוד, שהוא שרשה:	(תורה ס”ז אות א’)
