# כג.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/827/23/

לב נשבר יקר מאד. ודע שלב נשבר ועצבות אינם ענין אחד כלל, כי עצבות היא כמו שהוא בכעס וברגז, אבל לב נשבר הוא כבן המתחטא לפני אביו, כתינוק שבוכה וקובל לפני אביו על שנתרחק ממנו, וזה יקר וחביב לפני השם יתברך. והיה טוב שיהיה לו לב נשבר כל היום, אך מחמת שרב בני אדם יכולין בקל לבוא מלב נשבר לעצבות שהוא מזיק מאד רחמנא לצלן כמבאר כמה פעמים, (ועין ב’שמחה’ אות ג’, כ”ב), על כן צריכים ליחד לו איזה שעות ביום לפרש שיחתו בלב נשבר, ואז לבד יהיה לו לב נשבר, ושאר כל היום - יהיה בשמחה. ועין ב’שמחה’, רבוי האזהרות והעצות להיות בשמחה תמיד:	(שיחות הר”ן סימן מ”א, מ”ב)
