# יג.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/832/13/

מי שכונתו לשמים באמת, שנוסע לארץ ישראל כדי לשוב על ידי זה להשם יתברך - בודאי תועיל לו ארץ ישראל מאד, כי על ידי זה שנכנס לארץ ישראל, על ידי זה לבד נאכל אצלה ונתהפך למהותה הקדוש, ועל כן אפלו “המהלך ארבע אמות בארץ ישראל וכו’”. אבל אם אין רצונו כלל בשביל עבודת ה’, לכלות הרע שלו - לא יועיל לו ישיבת ארץ ישראל, כי היא מקיאה אותו, בבחינת: “כאשר קאה וכו’”:	(תורה קכ”ט)
