# יד.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/926/14/

אם מתעורר האדם לתשובה, אזי כשרוצה לכנס בדרכי ה’ ולנסע להצדיק - מתגבר עליו בכל פעם יצר הרע חדש, יותר חזק מבתחלה, וכל מה שנכנס יותר בעבודת ה’ - מתגבר עליו יצר הרע יותר גדול. על כן צריך בכל פעם התגברות ביותר והתחזקות חדש, נגד היצר הרע החדש, שמתגבר עליו בכל פעם. ומזה בא מה שלפעמים כשנתעורר האדם לנסע לאנשי אמת יש לו תשוקה גדולה, ואחר כך, כשמתחיל לנסע - נחלש חשקו, ולפעמים כשבא להצדיק בעצמו - נופל מתשוקתו לגמרי; כל זה נמשך מבחינה הנ”ל, כי תכף כשנתעורר לנסע להצדיק האמת - אזי המית יצרו הרע שהיה לו בתחלה, ואחר כך, כשרצה לנסע - נתהוה לו יצר הרע חדש, חזק מבתחלה, כי “כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו”. על כן מי שרוצה לקרב את עצמו להשם יתברך באמת צריך התחזקות חדש בכל פעם, נגד היצר הרע החדש שמתחדש עליו בכל פעם:	(תורה ע”ב)
