# טו.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/926/15/

כי יש כמה בחינות בהיצר הרע. והרב העולם - היצר הרע שלהם הוא נמוך ומגשם מאד, רוח שטות ממש, ומי שיש לו דעת צח כל שהוא, ומשער בלבו קצת את גדלת הבורא יתברך - בודאי היצר הרע הזה הוא אצלו שטות גדול ושגעון, ואפלו נסיון של תאות נאוף הוא אצלו שטות, ואין צריך שום התגברות לנצח אותו; רק שיש לו יצר הרע אחר, גבה מזה הרבה, אבל זה היצר הרע של רב העולם הוא שטות גדול באמת למי שהוא רק בעל שכל אמת לבד:	(תורה ע”ב)
