# כז.

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteyetzot/926/27/

צריך האדם לזהר מאד לילך עם דרך זה, כי הוא כלל ויסוד גדול לכל מי שרוצה להתקרב להשם יתברך לבל יאבד עולמו לגמרי חס ושלום. כי העקר הוא להרחיק מעצמו עצבות ומרה שחרה בכל מה דאפשר; כי רב בני אדם שרחוקים מהשם יתברך, עקר רחוקם הוא מחמת מרה שחרה ועצבות, ומחמת שנופלים בדעתם על ידי שרואים בעצמם עצם קלקולם, שרב מעשיהם מקלקלים, כפי מה שיודע כל אחד בנפשו את נגעי לבבו ומכאוביו, ומחמת זה הם נופלים בדעתם, ורבם מיאשים עצמן לגמרי רחמנא לצלן, ואינם מתפללים בכונה כלל, ואינם עושים בעבודת ה’ אפלו מה שהיו יכולים לעשות עדין. על כן צריך האדם להשכיל מאד על דבר זה, כי הרבה נפשות שקעו על ידי זה, כי היאוש חס ושלום קשה מן הכל. על כן צריכין להתחזק מאד לילך עם הדרך הזה הנ”ל, לחפש בעצמו נקדות טובות בכל פעם כדי להחיות את עצמו ולחזק את עצמו תמיד, ועל ידי זה יוכל להתפלל בחשק ובחיות ובשמחה תמיד, ולשוב אל ה’ באמת כנ”ל:	(תורה רפ”ב)
