# יח

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteytfilot/498/18/

[על־פי תורה י"ז בסופה - דרך השם יתברך – להביט על הטובות שעושין]

רבונו של עולם, דרכך אלהינו להאריך אפך לרעים ולטובים, והיא תהלתך. מלא רחמים טוב ומטיב לכל, אשר דרכך להיטיב לבריותיך, ואתה מטה כלפי חסד תמיד, ואין אתה חפץ להביט ולהסתכל על הרע והאון שאנו עושין חס ושלום, רק אתה מביט ומשגיח על מעט הטוב שאתה מוצא בקרבנו בחסדיך העצומים, כמו שכתוב: לא הביט און ביעקב ולא ראה עמל בישראל, יהוה אלהיו עמו, ותרועת מלך בו. ונאמר: און אם ראיתי בלבי לא ישמע יהוה, אכן שמע אלהים, הקשיב בקול תפלתי.

על כן מצא עבדך את לבו עדין להתפלל לפניך, ועדין עדין על משמרתי אעמדה ואצפה לישועתך האמתיית, מתי תבוא אלי שאזכה לשוב אליך באמת, אשר על זה בקשתי מלפניך זה כמה, בכמה לשונות של תפלה ותחנונים, ועדין לא נושעתי, ואני יודע שהמניעה ממני, אבל על טובך הגדול אני נשען עדין, שתציץ ותביט ותשגיח על מעט דמעט נקדות טובות הנמצאים בי עדין, ותעלים עיניך מלראות ולהסתכל על רבוי ועצם הרע שבי, באפן שתכניע ותבטל רבוי הרע לגבי מעט הטוב שבי. ובכחך הגדול תתן כח למעט הטוב שבי שיתגבר על הרע שבי, באפן שאזכה מעתה לשוב בתשובה שלמה לפניך באמת, ותטיב עמי בחסדך בכל עת בגשמיות ורוחניות, לא כגמולי וכמעשי ידי הפגומים חס ושלום, רק כחסדך וכטובך הגדול וכרחמנותך העצום, אשר אין אתה מביט על הרע כי אם על מעט הטוב. ואל תמנע טוב ממני מעתה ועד עולם:

ותרחם עלי ועל כל ישראל, ותתן לי דעת שלם דקדשה, באפן שאזכה להתדבק בדרכיך הקדושים, לבל אסתכל ואביט על הרע של שום בר ישראל שבעולם, ולא אשים עיני כלל על מעשיו ומדותיו שאינם טובים, רק אזכה לדון את כל אדם לכף זכות, ולהסתכל רק על הטוב של כל אחד מישראל, ולא אסתכל על הרע שלו כלל. וברחמיך וחסדיך הרבים תפקח את עיני דעתי, ותתן לי דעת שלם דקדשה, באפן שאזכה לחפש ולבקש ולמצא זכות וטוב בכל אחד מישראל, אפלו בהגרוע שבגרועים. ואזכה לראות ולהביט רק על הטוב שבכל אחד, ולא אביט ואסתכל על הרע שבהם כלל. ותתן לי עין יפה וטובה להביט על כל אחד מישראל לטובה, את הטוב שבו אקבל בדעתי להסתכל עליו, ואת הרע לא אקבל, ולא אשית עיני עליו כלל, למען אזכה להיות טוב וישר גם עם יהוה ועם אנשים, ואמצא חן ושכל טוב בעיני אלהים ואדם, באפן שאוכל להתועד עם כל אחד ואחד מישראל, לדבר עמהם באמת לאמתו מהתכלית האמתי, ולקבל מנקדתם הטובה להתעורר ולשוב ליהוה, ולהאיר בהם מנקדתי הטובה, ולחונן אותם באמתת הדעת של נקדתי הטובה, להודיעם את כל הטוב הנצפן בי מקדשת ישראל.

חוס וחמל עלי ועל כל ישראל, למען שמך ולמען צדיקיך האמתיים ולמען תורתך הקדושה, עשה למענך ולא למעננו, עשה למענך והושיענו, והחזירנו בתשובה שלמה לפניך. חוסה עלי כל עוד נפשי בי, כי כבר פנה יום, וכבר עברו משנותי מה שעברו, ועדין לא עבר עלי שנה אחת ולא יום אחד בלי פגמים הרבה. רחם עלי מעתה להחיות מעט פלטתי הנשארת, שאזכה מעתה בכחך להגביר הטוב על הרע, כי מעט מן האור דוחה הרבה מן החשך. אל תטשני ואל תעזבני אלהי ישעי, אל תאסף עם חטאים נפשי ועם אנשי דמים חיי, אל תעזבני יהוה, אלהי אל תרחק ממני, חושה לעזרתי אדני תשועתי:
