# קיא

> מקור: https://rabenu.app/books/likuteytfilot/695/111/

[על־פי תורה ק"י - לא ימוש ספר התורה הזה מפיך]

מלכי ואלהי כי אליך אתפלל. אנא יהוה, הושיעני ברחמיך הרבים, שאזכה לעסק בדברי תורתך לשמה בהתמדה גדולה, ובתורתך נהגה יומם ולילה. ותהיה עמי תמיד ותעזרני ותושיעני שלא יתגשמו ושלא יתחשכו דברי התורה מפי חס ושלום, רק אזכה ללמד תורה בקדשה ובטהרה גדולה לבטל עצמי וכל גשמיותי בשעת למודי, באפן שאזכה להרגיש בלבי ודעתי, הערבות והנעימות והרוחניות והדקות והעמקות שבתורתך הקדושה, כי אתה לבד ידעת עצם מתיקות הנעימות והערבות והרוחניות של דברי תורתך הקדושה הטהורה והתמימה, כמו שנאמר, הנחמדים מזהב ומפז רב ומתוקים מדבש ונפת צופים. ונאמר, צוף דבש אמרי נעם מתוק לנפש ומרפא לעצם. ונאמר, דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום. וגם מרחוק אני רואה ומאמין בגדל העמקות והנעימות והערבות שבתורתך הקדושה. אך בעונותינו הרבים, מרבוי גשמיותנו ועובינו במעשינו הרעים ומחשבותינו המבלבלות, גם התורה שבאה לתוך פינו, לא די שאינה מאירה לנו כראוי, אף גם התורה בעצמה נתגשמה ונתחשכה מפינו, ומחמת זה לא זכינו עדין לשבר את היצר הרע ותאוותיו על־ידי עסק התורה הקדושה, ואיני זוכה להרגיש המתיקות והנעימות וגדלת הבורא יתברך, וגדלת הצדיקים האמתיים, וגדלת התורה והתגלות האלהות, על־ידי התגלות חדושי תורה כאלה, שזכינו לקבל מיום מתן תורה ועד עתה. ועתה מה אעשה אבי שבשמים, במה יזכה נער כמוני מרחק כמוני לשמר כדבריך. במה אתרצה אל אדוני, במה אטהר ואקדש את עצמי, במה אזכה לשוב מדרכי הרעים ומחשבותי המגנות, אחרי שגם דברי התורה הקדושה, אשר הם חיינו וארך ימינו, וכל תקותינו עליהם, גם הם אינם מאירים לי, אף גם הם נתחשכים ונתגשמים מפי חס ושלום. ועתה מה אעשה, מה אפעל, להיכן אנוס לעזרה. תורה, תורה, תורת יהוה, תורת משה, תורת כל הצדיקים האמתיים, תורת כל ישראל. תורת יהוה תמימה משיבת נפש, חוסה על כבודך והאירה לנו באורך הגדול בתוך חשכת אפלת הגלות הארוך המר הזה, גלות העכו"ם, גלות התאוות הרעות והמרות. קומה בעזרתנו בעת צרה הגדולה הזאת בכלל ובפרט, והתגברי באור זריחתך הגדולה על כל מיני חשך ואפלה, ועל כל מיני גשמיות וחשכות בלי שעור שהמשכתי עלי בעונותי הרבים, באפן שאזכה גם אנכי לראות אור הגדול של התורה. ותזרח ותאיר לי התורה לכל מיני חשך וגשמיות שנפלתי בהם, ותוציאני מתוכם מהרה, ואזכה לצאת מאפלה לאורה מחשך לאור גדול. ויקים בי, נר לרגלי דברך ואור לנתיבתי. ונאמר, פתח דבריך יאיר מבין פתיים, ונאמר, כי נר מצוה ותורה אור ודרך חיים תוכחות מוסר:

מלא רחמים, נותן התורה, עורה נא, עוררה נא ברחמיך וכחך, את הכח הגדול של התורה הקדושה, אשר יש לה כח להאיר גם בתוך חשך אפלה שלי. כי אתה תאיר נרי יהוה אלהי יגיה חשכי. כי גם חשך לא יחשיך ממך ולילה כיום יאיר כחשיכה כאורה. עשה מה שתעשה ברחמיך הרבים ונפלאותיך העצומים, שאזכה לקים באמת מקרא שכתוב, לא ימוש ספר התורה הזה מפיך. שלא יסורו דברי התורה מפי לעולם, וגם שלא יתגשמו ולא יתחשכו על־ידי פי המגשם. רק אדרבא התורה תאיר בי לבטל ממני כל הגשמיות וכל החשכות, עד שאזכה להרגיש באמת הערבות והנעימות והדקות והעמקות האמתי והתגלות אלהותך שבתורתך הקדושה, עד שאזכה להכיר אותך באמת ולהבין גדלתך וגדלת הצדיקים וגדלת התורה על־ידי עוסקי בה באמת לשמה, בלי שום פניות וגדלות ושקרים, בלי שום כונה בשביל שום צד כבוד והתנשאות ומנהיגות ורבנות חס ושלום, רק למען שמך לבד באמת לאמתו, ועל־ידי־זה אזכה לתפס את דברי התורה היטב בלבי ומחי ודעתי. ותפתח לבי בתורתך, שאזכה ללמד הרבה בכל יום ולהבין כל דבר על בוריו לאמתתו במהירות גדול, ולזכר היטב כל דבר שאלמד, ולא אשכח שום דבר ממשנתי, ולא יבלבל אותי ולא יטריד אותי רבוי הלמוד, רק תרחיב לבי בתורתך שתאיר בי באור גדול. ואזכה לתופסה ולקבלה במחי ולבי בדרך רוחניותיה ודקותיה, עד שתוכל כל התורה כלה לשכן בלבי ולזוכרה היטב תמיד בלי שום שכחה כלל הבא מחשכות וגשמיות חס ושלום. אבינו שבשמים, חונן לאדם דעת, המלמד תורה לעמו ישראל, זכנו לאור התורה, אור החיים באמת. האירה פניך על עבדך הושיעני בחסדך, שיאירו לנו דברי התורה תמיד, עד אשר המאור שבה יחזיר אותנו למוטב. הערב נא יהוה אלהינו את דברי תורתך בפינו ובפיות עמך בית ישראל, ונהיה אנחנו וצאצאינו וצאצאי עמך בית־ישראל כלנו יודעי שמך ולומדי תורתך לשמה. ויקים בנו מקרא שכתוב, ואני זאת בריתי אותם אמר יהוה רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר יהוה מעתה ועד עולם. יהיו לרצון אמרי־פי והגיון לבי לפניך יהוה צורי וגואלי:
