# יד

> מקור: https://rabenu.app/books/meshivatnefesh/139/14/

אם מתעורר אדם לתשובה, אזי כשרוצה לכנס בעבודת השם ולנסע להצדיק, מתגבר עליו בכל פעם יצר הרע יותר גדול, על־כן צריך בכל פעם התגברות ביותר והתחזקות חדש נגד היצר הרע החדש שמתגבר עליו בכל פעם, ומזה בא מה שלפעמים כשנתעורר האדם לנסע לאנשי אמת, יש לו תשוקה גדולה, ואחר־כך כשמתחיל לנסע נחלש חשקו, ולפעמים כשבא להצדיק בעצמו נופל מתשוקתו לגמרי - כל זה נמשך מבחינה הנזכר לעיל, כי תכף כשנתעורר לנסע להצדיק האמת, אזי המית יצרו הרע שהיה לו בתחלה, ואחר־כך כשרוצה לנסע, נתהוה לו יצר הרע חדש חזק מבתחלה, כי כל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו. על־כן מי שרוצה לקרב את עצמו להשם יתברך באמת, צריך התחזקות חדש בכל פעם נגד היצר הרע החדש, שמתחדש עליו בכל פעם: שם, ע”ב.
