# טו

> מקור: https://rabenu.app/books/meshivatnefesh/139/15/

כי יש כמה בחינות ביצר הרע, ורב העולם - היצר הרע שלהם הוא נמוך ומגשם מאד, רוח שטות ממש. ומי שיש לו דעת צח כל שהוא, ומשער בלבו קצת את גדלת הבורא יתברך, בודאי היצר הרע הזה הוא אצלו שטות גדול ושגעון, ואפלו נסיון של תאות נאוף הוא אצלו שטות, ואין צריך שום התגברות נגדו, רק שיש לו יצר הרע אחר גבוה מזה הרבה, אבל זה היצר הרע של רב העולם הוא שטות גדול באמת, למי שהוא רק בעל שכל אמת לבד: שם.
