# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/meshivatnefesh/139/2/

עקר גדלתו של הקדוש־ברוך־הוא הוא שגם הרחוקים ממנו יתברך מאד מאד גם הם יתקרבו לעבודתו, ובזה נתיקר ונתעלה שמו יתברך למעלה ולמטה. על־כן אין לאדם ליאש עצמו מלהתקרב לעבודת השם, מחמת שנתרחק מאד מהשם יתברך על־ידי חטאיו המרבים, אף שהרבה לעשות רע חס ושלום, כי אדרבא, ממנו דיקא יתעלה וישתבח ויתגדל כבודו יתברך ביותר כנ”ל. אבל עקר התקרבות הרחוקים להשם יתברך הוא על־ידי צדיקי הדור: לקוטי מוהר”ן ח”א, י.
