# כ

> מקור: https://rabenu.app/books/meshivatnefesh/139/20/

ההתרחקות היא תחלת ההתקרבות, הינו כשאדם רוצה להתקרב להשם יתברך, אזי על פי רב באים עליו דינים ויסורים ומניעות רבות ועצומות ונדמה לו כאלו מרחקים אותו, אבל כל זה לטובה בשביל התקרבות, וצריך להתחזק ולהתגבר ולהתאמץ ולעמד בנסיון הזה, שלא יתרחק חס ושלום על־ידי היסורים והמניעות וההתרחקות, ואל יטעה בעצמו לומר שמרחיקין אותו חס ושלום, רק ידע ויאמין שכל מה שעובר עליו הכל לטובתו כדי שיתגבר להתקרב יותר, כי ההתרחקות היא רק בשביל ההתקרבות: לקו”מ ח”ב, מח.
