# קי

> מקור: https://rabenu.app/books/meshivatnefesh/140/1102/110/

עקר בריאת האדם וירידתו לעולם הגשמי הזה המלא קלפות והסתות וכו’, הוא כדי שיוכל להוציא החסדים הנעלמים מאד מהעלם אל הגלוי, שזה עקר גדלתו יתברך, כי מדת החסד נקרא גדולה, וכל מה שמוציאין חסדו מהעלם אל הגלוי נתגלה גדלתו יתברך יותר. וזה בעצמו גם כן הענין של בחינת ירידה תכלית העליה, כי על־ידי שמחזק עצמו גם בעת הירידה על־ידי האמונה בעצם חסדיו יתברך עד אין קץ ותכלית, על־ידי־זה מוציא החסדים הנעלמים אל הגלוי, שזה עקר גדלתו יתברך, ועל־ידי־זה זוכה לעלות בעליה גדולה ולהשיג השגה יתרה בגדלתו יתברך. וזה גם כן בחינת: במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמד, כי על־ידיהם נתגלה גדלת חסדו וטובו יתברך ביותר: שם, אות ט”ו.
