# ב

> מקור: https://rabenu.app/books/meshivatnefesh/140/1102/2/

אפלו במדרגות התחתונות מאד מאיר אור האין סוף יתברך כמובן בכתבים, רק שהוא בהעלם גדול ובלבושין רבים, אבל כל מי שרוצה לדבק את עצמו בהשם יתברך, יכול לדבק את עצמו מכל מקום שהוא, ועל זה נאמר: “אשרי איש שלא ישכחך ובן אדם יתאמץ בך”, כי צריכין התאמצות והתחזקות גדול לזה. וכל מי שהוא במדרגה נמוכה ביותר, צריך להתחזק ולהתאמץ בזה ביותר ויותר, כי גם בתקף החשך בגיא צלמות, יכולין להמשיך על עצמו אור האין סוף, על־ידי שיסתם עיניו ויבטל עצמו איזה שעה אליו יתברך, ועל זה נאמר: “גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי”, וכתיב: “כי אשב בחשך ה’ אור לי” הלכות נטילת ידים שחרית הלכה ד’ אות א’.
