# ד

> מקור: https://rabenu.app/books/meshivatnefesh/140/1102/4/

מי שרוצה להתקרב להשם יתברך, צריך תמיד לבקש את ה’ בכל מקום אשר הוא שם, ולקשר ולהעלות בחינת המקום אשר הוא שם, לבחינת למעלה מהמקום, דהינו להשם יתברך שהוא מקומו של עולם, ואז זוכה לעבד את ה’ באמת, ואין שום מקום שימנעהו. ואפלו מי שנפל לאיזה מקום לא טוב בחטאיו, ואפלו למקום נמוך ומגשם ומלכלך מאד חס ושלום רחמנא לצלן, אף־על־פי־כן צריך שיזכר בהשם יתברך שהוא מקומו של עולם, ששם יש מקום לכל אחד ואחד. ועל־כן אין שום נפילה בעולם כלל, כי מכל המקומות אשר נדח לשם יכול לחזר להשם יתברך, בבחינת: “ובקשתם משם את ה’ אלקיך”, משם דיקא, ממקום אשר הוא שם כמובא: הלכות ציצית הלכה ג’ אות ט.
