# סה

> מקור: https://rabenu.app/books/meshivatnefesh/140/1102/65/

אפלו הגרוע שבגרועים יהיה מי שיהיה, צריך להתחזק ולהתאמץ ליחל ולקוות להשם יתברך, ולבלי להרפות ולרשל את הרצון הטוב לעולם, ובודאי יזכה לפעל על־ידי־זה הרבה טובות אמתיות ונצחיות, כאשר כבר פעלו ישראל הקדושים הרבה על־ידי העזות דקדשה וחזוק הרצון שלהם דקדשה, שעל־ידי־זה יצאנו ממצרים וקרע לנו את הים, וזכינו לקבלת התורה וכיוצא בזה הרבה ישועות אמתיות, שזכו ישראל בכל דור על־ידי תקף הרצון שלהם אל הקדשה במסירות נפש ממש. ועל־ידי שאנו זוכרין את כל זאת בכל פעם, על־ידי־זה יש לנו כח גם עתה לחזק את עצמו בתוחלת והתקוה והרצון דקדשה, עד שנזכה על־ידי־זה לשבר את כל המניעות ולבוא לתכלית הטוב. וזה: “חזקו ויאמץ לבבכם כל המיחלים” - “המיחלים” דיקא, שהוא בחינת חזוק הרצון, שאף־על־פי שזה ימים רבים שאינו זוכה אל הטוב, אף־על־פי־כן הוא מיחל ומקוה ומצפה להשם יתברך, עד ישקיף וירא ה’ משמים, וזה כל המיחלים, כל דיקא יהיה מי שיהיה כנ”ל: שם אות כ”ו, כ”ז, כ”ח, כ”ט.
