# לה

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1104/66/35/

כי יוסף הוא בחינת משיח, שהוא יגמר הגאלה, שהיא בחינת אמת, כמו שכתוב (תהלים מג, ג): "שלח אורך ואמתך" וכו', אבל גמר הגאלה שהוא גמר התגלות האמת - אי אפשר עתה להאיר באתגליא, כמובן בכל דברי רבותינו ז"ל, כי לבא לפומא לא גלי (קהלת רבה יב, ט), וגם שלא יתלהב האור יותר מדאי, שזהו בחינת (שמות יט, כא): "פן יהרסו", כמבאר (בסימן ט לקוטי תנינא) על 'איש אשר רכב על סוסי אש בסערה', וכמבאר בזאת התורה 'אמצעותא' בענין כח המסדר והמישב וכו' וכנ"ל, על־כן כשמגיעין בלילה השמיני להתחלת התקון של יוסף שעולה ששה פעמים שם הויה ברוך הוא, וממשיכים שם אחד בלילה השמיני, אחר שכבר נמשכו כל השבע פעמים הויה שעולה יעקב, בשבע לילות הראשונים שהם שבעה תקוני דיקנא עד 'ואמת', אזי אי אפשר להאיר יותר כנ"ל. רק שאר תקוני דיקנא שהם בחינת שמות הויה ואהיה כלולים שם בהעלם, כי אי אפשר לגלות ולהאיר עתה יותר, כנ"ל:
