# מט

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1479/67/49/

וזה בחינת שלש פעמים "צדקתך" שאומרים בשבת במנחה - מחמת שנסתלקו אז שלשה צדיקים יוסף, משה, דוד (זהר תרומה קנו:). כי עקר התקון הוא בבחינת צדקה, שהיא בחינת תקון הה' הנ"ל, בחינת ה' דלת הוית, בחינת עניות ודלות על־ידי טפשות הלב, ואתחזרת ואתעבידת ה', על־ידי המשכת הקדשה בחינת התגברות המחשבות קדושות על המחשבות רעות בכח הצדיקים הגדולים שנסתלקו אז וכנ"ל. ועל־כן מזכירין אז שלש פעמים 'צדקתך', כי עקר התקון - בבחינת צדקה, שהוא תקון הה' שזה בחינת תשובה, שמגדל העניות והדלות שהיא הטפשות שבלבו שנטמטם כל כך - יחזר וישוב בכח הצדיקים שנסתלקו, עד שיעשה מד' ה' מצדק צדקה, עד שיזכה להמשיך עשרה מיני נגינה, כמו שכתוב שם, בחינת שמחה לשמח בה' בשמחת שבת קדש. בפרט בשבת במנחה בסעדה שלישית בבחינת 'חדו השתא בהאי שעתא דביה רעוא' וכו' [שמחו עכשו, בשעה הזאת, שבה יש רצון], בחינת 'ארי השתא במנחתא בחדותא' וכו' [הרי עכשו במנחה בשמחה].

ברוך ה' לעולם אמן ואמן:
