# נב

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1479/67/52/

וזה בחינת מעלת התשובה שמגעת עד כסא הכבוד (יומא פו.), שהיא אוריתא דעתיקא סתימאה (זהר בהעלתך קנב.). כי דיקא מחמת שירד למקומות נמוכים ומגשמים וכו' כאלה, והתגבר בכח הצדיק לעלות משם, על־ידי־זה דיקא נעשין כלים נפלאים לקבל האור הנפלא מה שאין צדיקים גמורים יכולים לקבל אור כזה, מחמת שאין להם כלים כאלו. כי כל מה שיורדין יותר, כשזוכין לעלות משם - נתתקנין כלים נפלאים יותר לקבל אור חדש נפלא ונורא יותר, וכנ"ל (אות לב).

והכל בכח הצדיקים הגדולים שהם בחינת בעלי תשובה גם כן, כי הצדיקים הגדולים הנוראים הם תמיד בבחינת בעלי תשובה, אף־על־פי שלא טעמו שום טעם חטא, חס ושלום, מעולם, כי הם עושים תשובה בכל פעם על השגתם הראשונה, כמו שכתוב בהתורה "קרא את יהושע" (בסימן ו). וגם על־פי רב הם יורדים בכונה למקומות נמוכים מאד מאד בשביל להעלות הנפשות משם להחזירם בתשובה, שזהו בחינת מה שאמר אדמו"ר ז"ל (חיי מוהר"ן סימן קנד): 'ואני ידי מלכלכות בדם וכו' בשביל לטהר' וכו' (ברכות ד.). ובכח אלו הצדיקים יש תקוה לכל מי שיאחז בם - שיעלה מעמק ירידתו לעליה גדולה וכו', כנ"ל. כי אלו הצדיקים הגדולים הם עקר הבעלי תשובה, כי רק הם נקראים בעלי תשובה, כי הם הבעלים של התשובה. וכל מי שחס על חייו ורוצה לשוב בתשובה - צריך לקבל מהם, וכמו שדברתי מזה עם אדוננו מורנו ורבנו ז"ל:
