# עו

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1479/67/76/

ועל־כן מסימין ביום הכפורים 'ה' הוא האלהים' שבע פעמים, ואומרים 'שמע' ו'ברוך שם' בסוף יום־כפור אחר תפלת נעילה בקול רם, שכל זה הוא בחינת 'מי עם זאת עולה' שיש לשני בתים עליה, שהם בחינת 'שמע' ו'ברוך שם' שאומרים עתה בקול רם. כי אין מתיראין מהם עתה, כי אז נסלח עוונות ישראל. וזהו בחינת שבע פעמים 'ה' הוא האלהים' כנגד כל השבעה מדות שצריכין לזככם כנ"ל, ועל־ידי־זה עקר התגלות מלכותו, כנ"ל.

אבל אנחנו בעוונותינו הרבים לא זכינו לבררם וקלקלנו הכל, אבל עתה בכח יום־כפור שמחל לנו עוונותינו ונתהפכו לזכיות, נחשב כאלו בררנו כל השבע מדות, עד שאנו מגלין אלהותו ומלכותו לכל באי עולם, שזהו בחינת שבע פעמים 'ה' הוא האלהים', שהוא התגלות מלכותו לכל באי עולם. ועל־כן אומרים שבע פעמים, כנגד השבע מדות, שעל־ידי־זה שמבררין אותן כראוי, נתגלה מלכותו כנ"ל. ועכשו בכח יום־כפור שהוא סליחת עוונות שנמשך בכח הצדיק, על־ידי־זה נחשב כאלו בררנום, וכנ"ל:
