# עז

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1479/67/77/

ועל־כן עקר שלמות התפלה הוא ביום־כפור, שמתפללין אז חמש תפלות מה שלא נמצא בכל השנה, כי התפלה בחינת תשובה, היא בחינת ה', כמו שכתוב שם, ועתה ביום־כפור זוכין לתכלית שלמות התפלה, ועל־כן מתפללין חמש תפלות כנגד בחינת ה' הנ"ל. ועל־כן התפלה הנוספת היא 'נעילה' שהיא גם כן בחינת תפלת מנחה, כי זמן תפלת נעילה היא בזמן תפלת מנחה, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (ירושלמי תענית ד, א). כי כל תקון התשובה היא בבחינת תפלת מנחה כנ"ל, ועל־כן מוסיפין להתפלל בזמן המנחה שתי פעמים ליחד ביתא עלאה וביתא תתאה, שעקר כללותם הוא על־ידי בחינת תשובה שהיא בחינת תפלת המנחה וכנ"ל. ועל־כן אחר־כך אחר נעילה אומרים 'שמע' ו'ברוך שם' בקול רם, ושבע פעמים 'ה' הוא האלהים' שהם התגלות מלכותו בשלמות וכו' וכנ"ל:
