# לא

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1518-2/65/31/

וזהו מה שאמרו רבותינו ז"ל על חזקיהו מלך יהודה (בבא קמא יז:): "וכבוד עשו לו במותו" (דברי הימים־ב' לב, לג) - 'שהושיבו ישיבה על קברו והניחו ספר תורה על קברו, ואמרו: קים זה' וכו', ומסקו שם 'אפלו קים' אמרינן על שאר צדיקים אבל 'למוד לא אמרינן', כי חזקיה עסק ללמד תורה לאחרים, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (סנהדרין צד:), הינו כי מחמת שחזקיה עסק בתורת חסד ללמד תורתו לאחרים, על־ידי שהיה מעורר שרשי נשמות ישראל שבתורה, על־כן מגיע לו כבוד הזה להושיב ישיבה על קברו, להורות, שקיום ישיבות ובתי מדרשות לעסק בתורה - הכל בנוי ומיסד על קברו, כי משם מאיר הארת שרשי הנשמות ישראל שבתורה שעסק בזה כל ימיו כנ"ל. ועל־כן הניחו ספר תורה על קברו ואמרו: 'קים זה וכו' ולמד' וכו', כי הספר תורה שהניחו על קברו מורה ששרש התורה כלולה בנפשו, על־ידי שהיה עוסק בחייו בזה כנ"ל, שעל־ידי־זה היה מלמד תורתו לאחרים, שזהו מה שאמרו עליו 'למד', כי זה עקר מעלתו, מה שהיה מלמד תורתו לאחרים על־ידי שהיה מעורר שרשי נפשות ישראל שבתורה, שעל־ידי־זה גם עתה מאיר על קברו הארה זאת, שנמשכה על כל אחד מישראל לעוררו לתשובה כנ"ל, שזהו בחינת שהושיבו ישיבה על קברו והניחו ספר תורה על קברו, ואמרו למד וכו' כנ"ל. וכל זה דרשו מפסוק 'וכבוד עשו לו במותו', כי זה עקר הכבוד, כשמלמדין תורתו לאחרים ומחזירים אותם בתשובה, שעל־ידי־זה עקר הגדלת ועלית כבודו יתברך כנ"ל, כמבאר בהתורה הנ"ל. ועל־כן מגיע לו זה הכבוד בבחינת (שמואל־א ב, ל) "כי מכבדי אכבד":
