# מח

> מקור: https://rabenu.app/books/orach-chaim2/1518-2/65/48/

ועל־כן עקר מפלת קלפת עמלק לגמרי, יהיה רק כשיבואו ישראל אל המנוחה ואל הנחלה, כמו שכתוב (דברים כה, יט): "והיה בהניח ה' אלהיך לך וכו' תמחה את זכר עמלק" וכו'. כי כל זמן שאין באים אל המנוחה הקדושה בשלמות - הוא מתגבר בכל פעם, כמבאר לעיל, אבל מכניעין אותו בכל פעם בכח התורה והצדיקים, ובפרט על־ידי צדיקים שוכני עפר שכבר באו אל המנוחה בשלמות, כמו שכתוב (ישעיה נז, ב): "יבוא שלום ינוחו על משכבותם הלך נכחו", וכתיב (איוב ג, יז): "ושם ינוחו יגיעי כח", שדרשו רבותינו ז"ל (בראשית רבה ט, ה) על הצדיקים, וכמו שכתוב (דניאל יב, יג): "ואתה לך לקץ ותנוח" וכו'.

וזה שאמרה נעמי לרות כשרצתה להתגיר (רות ג, יא): "ועתה בתי הלא אבקש מנוח אשר ייטב לך" וכו', 'מנוח' דיקא. כי זכתה בגדל צדקתה, שנתגירה באמת בשלמות גדול כל כך, עד שפשטה מעצמה לגמרי הבגדים הצואים, ונתלבשה בבחינת בגדי שבת כנ"ל, שהוא בחינת מנוחה, עד שזכתה שיצא ממנה משיח שהוא יביא את ישראל אל המנוחה ואל הנחלה בגשמיות וברוחניות במהרה בימינו, אמן:
